For lidt søvn?

Der kan være flere årsager til hvorfor nogle mennesker ikke kan sove eller sover dybt. Det kan være muskelspændinger, bekymringer (starter muskelspændinger) Stress og heraf tankemylder, som påvirker tanker og følelser og giver uro i kroppen. Læs mere om Stress her.
Når søvnen er urolig, er Yoga en hjælp, da det afspænder kroppen og beroligere tanker og følelser. Yoga’en hos Flow i Livet afhjælper søvnproblemer, giver mindre stress, bedre helbred og en følelse af mental klarhed og følelsesmæssig ro. Yogaen kombinere med Mindfulness øvelser og vejrtrækningsøvelser, da hver del interagerer og hjælper til at forbinde og afspænde krop og psyke.
Yoga holdene rækker lige fra den mere fysiske Yoga til mere Relax med Meditation og Mindfulness. betyder forening af krop og psyke.
Ring/email og hør nærmere, hvis du er nysgerrig på mere. Du kan også læse mere her om Yogaen hos Flow i Livet

Fakta om søvn: Søvnen deles op i forskellige faser, som afløser hinanden: døs, let søvn, slow-wave søvn (dyb søvn) og deltasøvn (dybeste del). Hvis man sover 8 timer i døgnet, består søvnen typisk af 2 timers dyb søvn, 2 timers REM søvn og 4 timers let søvn.
Nye teknologier, som vi bruger, har medført, at vi er mere online end tidligere, og det har skabt et nyt arbejdsmiljø, som vi ikke kender konsekvenserne af endnu. Mange lever på en måde med vaner, som potentielt udsætter dem for en større sundhedsrisiko. Især unge mennesker lever farligt. Er man sådan lidt tarzanagtig og siger, at man kan sove når man bliver gammel, så ta’ dig i agt, den holdning giver hurtigt bagslag… uro, hjertebanken, tankemylder og fører til forskellige stress tilstande i kroppen, heraf urolig søvn!

Skal du pleje dig selv og dine børn med en sund livsstil, så bring Yoga, Meditation eller Mindfulness ind i livet. Dyrker du en eller anden sportgren som kræver meget fysisk aktivitet, så træn også det modsatte, ro, vejrtrækning og afspænding! Sagen er nemlig den, at vi/kroppen bliver god til det vi/den gør. For meget fysisk aktivitet i sympaticus (den hurtige bane i det autonome nervesystem) tilfører kroppen og psyken stress. Kroppen lærer ganske enkelt ikke den modsatte retning i nervesystem at kende (afspænding), den parasympatiske del.

Så lev sundere, kombiner din træning med Yoga. Lidt af hver, ligesom maden du spiser – Sund fornuft!